Cestovná kancelária Firo tour končí. Obchodný riaditeľ cestovky Marcel Siekel na internetovej stránke informuje, že firma musela vyhlásiť úpadok, keďže od 1. januára nebude mať poistenie proti insolventnosti. Bez neho nemôže cestovná kancelária podnikať.

CK Firo tour nepochodila u svojej súčasnej poisťovne ani u konkurencie. „Pokračovať ďalej by možno pôsobilo odvážne, no v aktuálnej situácii by to bolo z našej strany maximálne nezodpovedné. Nezodpovedné voči vám (klientom), a to neprichádza do úvahy. Preto dnes s veľkým smútkom vyhlasujeme úpadok. Iba takto vám totiž vieme garantovať, že vám poisťovňa vyplatí peniaze zo zakúpenej dovolenky v našej cestovnej kancelárii,“ informoval Siekel.

Zároveň tvrdí, že klienti dostanú svoje peniaze s istotou späť na účet ešte pred budúcoročnou letnou dovolenkou.

Firo tour patril medzi najväčšie cestovky

Podľa týždenníka TREND bola Firo tour vlani dvanástou najväčšou cestovnou kanceláriou na Slovensku podľa výšky tržieb. Tie mala v roku 2019 na úrovni 13,729 milióna eur. Medziročne jej tržby klesli o 16,2 percenta. Čistý zisk jej klesol zo 16-tisíc eur na 14-tisíc. Majetok firmy vlani dosahoval 3,329 milióna eur. Jej záväzky pritom boli na úrovní 41,2 percenta majetku spoločnosti.

Pre porovnanie: najväčšia cestovka na Slovensku pelicantravel.com dosiahla minulý rok tržby 94,476 milióna eur a zisk po zdanení 71-tisíc eur.

Škodu by mala vyplatiť poisťovňa

Klienti, ktorí majú zakúpené dovolenky, musia svoje peniaze žiadať od Allianz – Slovenskej poisťovne. „Allianz – Slovenská poisťovňa dnes prijala informáciu o vyhlásení insolventnosti cestovnej kancelárie Firo-tour a bude odškodňovať všetkých klientov, ktorí mali zakúpený pobyt v tejto cestovnej kancelárii,“ potvrdila hovorkyňa poisťovne Lucia Muthová.

Klienti nedostanú peniaze automaticky, ale musia v poisťovni nahlásiť škodovú udalosť – žiadosť o vrátenie zaplatenej zálohy alebo uhradenej celej sumy zájazdu z dôvodu vyhlásenia úpadku spoločnosti FIRO-tour, s.r.o., Vajnorská 100/A, 831 04 Bratislava. „Na základe odporúčania poisťovne Allianz – Slovenská poisťovňa a.s. (ďalej len poisťovňa) je najlepšie urobiť prostredníctvom online hlásenia cez stránku, telefonicky na 0800/122 222 alebo listom na horeuvedenú adresu,“ uviedol Firo tour. „Poistnú udalosť treba nahlásiť najneskôr 6 mesiacov od vzniku škodovej udalosti,“ dodala Muthová.

Kto bude nahlasovať škodovú udalosť online, musí najprv zvoliť sekciu poistenia majetku, potom vyberie, že škoda vznikla osobe a následne na otázku, čo spôsobilo škodu, klikne na „iná príčina“. Následne je potrebné zadať svoje osobné údaje a kontakt a číslo poistnej zmluvy. Klienti, ktorí si zakúpili zájazd do 14. novembra 2019, uvádzajú číslo poistnej zmluvy z certifikátu roku 2019 – čiže 411 026 005. Zákazníci, ktorí si zájazd zakúpili od 15. novembra tohto roku, uvádzajú číslo poistnej zmluvy 411 027 102.

Pri podávaní žiadosti je podľa CK Firo tour uviesť aj reálnu výšku vzniknutej škody, teda akú sumu klient zaplatil za zájazd. K tomu je potrebné doložiť kópiu zmluvy o zájazde a potvrdenie o platbe. Môže ísť o výpis z bankového účtu o prevode, potvrdenie o platbe kartou či príjmový pokladničný doklad. Ak si niekto zakúpil zájazd od Firo tour u iného predajcu, musí doložiť potvrdenie o úhrade na účet cestovnej agentúry uvedenej na zmluve. Poisťovňa môže vyžadovať aj ďalšie doklady, ktoré si pri riešení poistnej udalosti vypýta.