Tri štvrtiny obyvateľov Slovenska uprednostňujú nakupovanie v obchodoch, v ktorých majú k dispozícii zľavy vďaka vernostnej karte. Až 96 percent obyvateľov je členom aspoň jedného vernostného programu, pričom viac ako polovica má až päť vernostných kariet. Vyplýva to z prieskumu agentúry Median pre spoločnosť Shell.


Zákazníci si vernostné programy najčastejšie spájajú s nákupom potravín (73 %), čerpacími stanicami (60 %) a drogériami (54 %). Od vernostných programov primárne očakávajú zľavy. Viac ako tri štvrtiny (77 %) uprednostňujú priamu zľavu z ceny produktu či služby a 70 percent výmenu bodov za zľavu na celý nákup. Cenové zľavy najviac využívajú ľudia vo vekovej skupine 30 až 39 rokov s maturitou či vysokoškolským vzdelaním.

Nefinančné výhody v podobe predĺženej záruky či elektronického dokladu najviac motivujú pri výbere vernostného programu mladých ľudí v skupine 18 až 29 rokov.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: