Slovenská pošta zaznamenala už približne 30 rôznych typov podvodných e-mailov, ktoré sa tvária ako od pošty. Adresáta vyzývajú k úhrade platieb za doručenie zásielky, k zmene doručenia či uloženia zásielky, na zaplatenie colných poplatkov, možnosť vyhrať v súťaži hodnotné ceny či zapojiť sa do prieskumu a vyhrať finančnú hotovosť.


Najnovšie je meno pošty zneužité na údajné vytvorenie objednávky na poštového kuriéra, ktorý má zásielku vyzdvihnúť a cez stránku pošty majú byť preposlané peniaze.

„Slovenská pošta pripomína, že nikdy nežiada úhradu žiadnych poplatkov prostredníctvom e-mailov alebo SMS, ani za colné konanie či DPH, ani nesprostredkúva žiadne platby. Klient za zásielku zaplatí buď pri objednávaní tovaru, alebo pri prevzatí zásielky na pošte, kuriérovi alebo v BalíkoBOXe,“ upozorňuje pošta v tlačovej správe. Klienti rovnako platia colné poplatky či dane z pridanej hodnoty až pri prevzatí zásielky.

Pošta už podala trestné oznámenie na neznámeho páchateľa. V prípade, že klienti na tieto podvodné e-maily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, pošta im odporúča obrátiť sa na políciu.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: