Slovenská pošta upozorňuje na podvodníkov, ktorí zneužívajú jej meno a najnovšie od ľudí žiadajú adresné údaje či úhradu colných poplatkov. Informovala o tom hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková. Po kliknutí na priložený link a po vypísaní požadovaných informácií je klient vyzvaný zadať údaje o svojej platobnej karte. Pošta preto vyzýva, aby niekto nezadával údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité.

Pošta zároveň upozorňuje, že nikdy nežiada prostredníctvom SMS, MMS, e-mailov či sociálnych sieti úhradu žiadnych poplatkov, ani za colné konanie a ani nesprostredkúva žiadne platby. Akékoľvek poplatky za zásielky, vrátane dobierky a colných poplatkov, klient zaplatí pri preberaní zásielky či už u kuriéra, na pošte alebo v BalíkoBOXe.

V prípade, že klienti na tieto podvodné emaily už zareagovali a bola im spôsobená škoda, pošta odporúča obrátiť sa na políciu.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: