Slovenská pošta upozorňuje na nový typ podvodu v oblasti finančných služieb, pri ktorom neznáme osoby zneužívajú aj mená konkrétnych zamestnancov pošty. Informovala o tom hovorkyňa pošty Iveta Dorčáková. Podvodníci sa predstavujú ako zamestnanci zákazníckeho centra či iní zamestnanci pošty a od ľudí sa snažia vylákať prístup k účtom alebo ku platobným kartám.


„Podvodníci volajú z utajených čísel, predstavia sa ako zamestnanci pošty a klientovi tvrdia, že pošta mu má vyplatiť väčší obnos peňazí od rôznych spoločností, napríklad spoločnosti CCS expert. Aby ich telefonát pôsobil dôveryhodne, odvolávajú sa na nový zákon či vyhlášku, podľa ktorých môžu u seba peniaze držať najviac päť dní, no keďže ide o väčšiu sumu peňazí, tvrdia, že treba rýchlo zaplatiť poistenie,“ vysvetľuje postup podvodníkov I. Dorčáková.

Ich cieľom je podľa jej slov získať údaje o platobných kartách či bankových účtoch. „Slovenská pošta preto opäť vyzýva občanov k ostražitosti, aby na podozrivé telefonáty či správy o realizácii finančných služieb prostredníctvom pošty nereagovali a najmä, aby nezadávali údaje o platobných kartách či bankových účtoch, ktoré môžu byť zneužité, a občania tak môžu prísť o peniaze,“ dodala hovorkyňa.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: