Klienti mBank si budú môcť jednoducho overiť, či naozaj hovoria s pracovníkom banky alebo ide o podvod. Ak im bude volať pracovník banky, vo väčšine prípadov im zároveň pošle do mobilnej aplikácie požiadavku na autorizáciu hovoru.
V nej bude uvedené meno a pracovná pozícia zamestnanca banky. Ak klient túto notifikáciu potvrdí, môže pokračovať v rozhovore a má istotu, že hovorí naozaj so zamestnancom banky. Výhoda je aj v tom, že pracovník banky už nebude klásť žiadne ďalšie overovacie otázky. Nová služby funguje v aplikácii automaticky, netreba ju aktualizovať a je bezplatná.
„Potvrdenie identity klienta je povinné pri každom telefonickom rozhovore s mBank. Vďaka tejto novinke sa klient nemusí overovať prostredníctvom štandardných informácií ako je dátum narodenia alebo časť rodného čísla. Požiadavka na autorizáciu mu príde priamo do mobilnej aplikácie mBank,“ vraví Lukáš Kiac, vedúci rozvoja mobilného
a internetového bankovníctva mBank.
Klient tak podľa neho budú mať istotu, že nejde o podvodný telefonát a zároveň si aj zamestnanec banky potvrdí, že skutočne hovorí s daným klientom.
Útočníci čoraz častejšie využívajú na vylákanie citlivých údajov od klientov podvodné telefonáty, pri ktorých dokážu napodobniť akékoľvek telefónne číslo a môžu sa vydávať aj za zástupcu banky. Nová funkcia by mala klientov mBank z veľkej časti od týchto podvodov ochrániť.
„V niektorých prípadoch, ako je napríklad žiadosť o úver cez mLinku, podozrenie zo zneužitia vašich finančných prostriedkov, alebo ponuka poistenia, budeme aj naďalej využívať známe overenie totožnosti klienta prostredníctvom bezpečnostných otázok,“ hovorí L. Kiac. Pri klientoch, ktorí nemajú mobilnú aplikáciu alebo využívajú SMS autorizáciu, sa bude takisto používať doterajší spôsob potvrdenia identity.
V marci tohto roku podobnú službu spustila aj Tatra banka. Ak pracovník banky zavolá klientovi, pošle do mobilnej aplikácie a internet bankingu unikátny kód. Klient sa následne môže volajúceho spýtať na tento kód a tak si overí, či mu naozaj volá zamestnanec banky.