Trend zakladania e-shopov stále rastie. V minulom roku bol zaznamenaný rast čísla nových e-shopov o 25 percent, v susednej Českej republike o 30 percent. Poukázal na to marketingový stratég reklamnej agentúry Invelity Libor Toporcer. Najčastejším dôvodom zakladanie e-shopu je vidina zárobku. Veľkú rolu pri zakladaní tiež hrá materská dovolenka či možnosť pasívneho príjmu.


Dominujúcim sektorom v e-shopoch je už dlhodobo móda, no vlani prekvapil potravinársky priemysel. Ten podľa L. Toporcera zažíva rozmach aj tento rok. „Tento trend podporuje stále rastúci záujem o zdravý životný štýl. Aj preto na vedúcich priečkach produktov v potravinárskom priemysle v rámci e-shopov neuvidíme zeleninu alebo ovocie, ale proteíny a doplnky výživy, ktoré ľudia používajú každý deň,“ tvrdí L. Toporcer. Najväčší počet produktov, ktoré nám internet ponúka, je v oblasti bielej a čiernej techniky.

Počas pandémie koronavírusu, kedy boli zatvorené všetky kamenné prevádzky a kupujúci odkázaní len na online, ziskovosť e-shopov rástla. Po zrušení opatrení sa trend dlhodobo neudržal a ľudia sa opäť začali vracať do kamenných predajní. „Ľudia radšej nakupujú v kamenných prevádzkach. Hoci máme rastúci trend e-shopov, dominujúci v rámci nakupovania je stále offline svet,” hovorí L. Toporcer. Pandémia podľa neho naučila ľudí na Slovensku nakupovať online viac a nechať si tovar doručiť domov.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: