Slovenská sporiteľňa upozorňuje na nový druh podvodu, s ktorým sa už stretli desiatky jej klientov. Kým ešte nedávno volali podvodníci klientom po anglicky, v súčasnosti už hovoria po česky. Navyše telefónne číslo, z ktorého volajú, dokážu zamaskovať tak, že sa javí ako číslo jeho banky.


„Volajúci sa predstaví ako zamestnanec banky a môže sa stať, že sa predstaví dokonca pod menom jej reálneho pracovníka, či dokonca zašle aj falošný identifikačný preukaz,“ vraví šéf bezpečnosti Slovenskej sporiteľne Ján Adamovský. Podvodník následne klienta informuje o tom, že v jeho mene požiadal niekto o úver a odporučí mu obrátiť sa na pobočku banky pre zrušenie úveru.

„Avšak skôr ako tak klient stihne spraviť, zavolá mu falošný policajt a informuje ho, že bol spáchaný trestný čin v súvislosti s úverovým podvodom,“ vysvetľuje J. Adamovský. Tento podvodník si s ním dohodne aj stretnutie, aby zvýšil svoju dôveryhodnosť.

Klient následne dostáva ďalšiu sériu telefonátov. Zamestnanec banky mu ponúkne riešenie: „Ak si zoberiete v banke maximálny možný úver, vyčerpáte úverový limit a tým pádom podvodníka predbehnete.“

V prípade, že klient na to pristúpi, dostane pokyn, aby peniaze previedol na bezpečný účet až dovtedy, kým sa situácia nevyrieši. „V nám známych scenároch nasmerujú klienta do pobočky banky s tým, aby si vybral celú hotovosť z poskytnutého úveru, napríklad pod zámienkou kúpy auta. Poskytnú mu QR kódy s logom banky a navigujú ho do kryptomatov na nákup bitcoinov,“ hovorí J. Adamovský. Klient tak príde o peniaze.

Ako prebieha podvod

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: