Sporiteľňa ruší potvrdzovanie platieb SMS kódom. Klienti si musia nainštalovať aplikáciu

Platby cez internetbanking v Slovenskej sporiteľni už nebudú klienti potvrdzovať opísaním SMS kódu. Namiesto toho si musia nainštalovať do telefónu aplikáciu mToken. Platbu potom potvrdia odtlačkom prsta, nasnímaním tváre alebo PIN kódom. Nový spôsob potvrdzovania platieb by mali klienti začať používať od 23. apríla.

„Bezpečnostný predmet SMS-kľúč plánujeme postupne nahradiť našou mobilnou apkou mToken, ktorá predstavuje najbezpečnejší a najkomfortnejší spôsob podpisovania operácií v Georgeovi či v Business24, rovnako tak slúži na potvrdzovaní platieb kartou na internete,“ povedala hovorkyňa Slovenskej sporiteľne Marta Cesnaková. Podľa nej už dnes používa mToken množstvo klientov. Banka chce, aby ho do konca roka používali všetci s mobilnou aplikáciou George.

Aj keď banka klientov prostredníctvom internetbankingu informovala, že ukončuje používanie bezpečnostného predmetu SMS kľúč na podpisovanie platieb v Georgeovi, podľa Cesnakovej ľudia, ktorí nemajú smartfón, budú môcť aj naďalej potvrdzovať platby esemeskou.

Aplikáciu treba spojiť s účtom

Aplikácia mToken je k dispozícii pre telefóny s Androidom ako pre iOS. Po nainštalovaní aplikácie ju treba spárovať s internet bankingom. Hoci v minulosti bolo potrebné aktivovať aplikáciu v pobočke, teraz to ide aj cez internet banking. V nastaveniach je potrebné zvoliť „Profil“ a následne treba zmeniť „Bezpečnostné metódy“.

Pridanie mTokenu je potrebné potvrdiť SMS kódom. Následne musí klient telefónom oskenovať QR kód, ktorý sa zobrazí v internet bankingu. Potom príde esemeskou takzvaný „tajný kód“, ktorý je nutné zadať do aplikácie. Potom si klient zvolí šesťmiestny PIN kód, ktorým môže potvrdzovať platby. Kto chce namiesto zadávania kódu, potvrdzovať prevody odtlačkom prsta alebo biometriou tváre, musí si túto aktivovať v nastaveniach.

Pri každej platbe, ktorú je potrebné autorizovať, sa v telefóne zobrazí notifikácia. Po kliknutí na ňu môžeme platbu potvrdiť alebo odmietnuť. Klienti tak nemusia opisovať z telefónu do počítača či do mobilnej aplikácie žiaden kód.

mToken možno použiť aj offline

Platbu cez mToken je možné potvrdiť, aj keď mobilný telefón nie je pripojený na internet. V takom prípade si klient môže v internet bankingu nechať zobraziť QR kód. Ten naskenuje telefónom a následne do počítača opíše kód, ktorý sa mu zobrazí na obrazovke smartfónu.

Sporiteľňa zároveň zruší aj bezplatné zasielanie informačných SMS o pohybe na účte pri platbe a výbere kartou v zahraničí. Klienti nebudú esemeskou dostávať ani informačné správy o nezrealizovaných platbách. Tieto správy nahradia, rovnako ako už v minulosti esemesky o pohybe na účte, push notifikácie. Aby ich klienti mohli dostávať, musia si nainštalovať mobilnú aplikáciu George.

Kto preferuje esemesky namiesto push notifikácií, môže si aktivovať SMS služby extra. Za posielanie SMS správ bude platiť mesačne dve eurá.

Foto:

  • Budova ústredia Slovenskej sporiteľne: SLSP

Pridaj komentár

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená. Vyžadované polia sú označené *