Cestovanie do hlavného mesta a do susedných krajín bude o niečo jednoduchšie. Ľudia môžu po novom využiť novootvorenú križovatku Triblavina, z ktorej sa dostanú na bratislavský obchvat D4/R7. Začiatkom novembra sa otvorila aj križovatka Bratislava–Nivy, ktorá prepája vnútorný mestský okruh diaľnice D1 s rýchlostnou cestou R7. Bratislavský obchvat nateraz zostane bez poslednej dôležitej križovatky.

Triblavina by ju mala istý čas suplovať. Križovatka mala prepojiť diaľnicu D1 s obchvatom D4. Novootvorená križovatka síce nie je priamo napojená na obchvat, motoristi si naň ale skrátia trasu. Po zjazde z diaľnice ich Stará senecká cesta zavedie na novootvorený úsek diaľnice D4 za Ivankou pri Dunaji. Bez križovatky Triblavina by ľudia museli z diaľnice schádzať už pri Senci.

Bratislavský obchvat
Bratislavský obchvat D4/R7. (zdroj: D4R7 Construction)

Komu pomôže bratislavský obchvat

Cieľom výstavby obchvatu hlavného mesta bolo hlavne odbremeniť vnútorný okruh diaľnice cez mesto od hustej dopravy. Okrem miestnych obyvateľov ho totiž využívajú aj motoristi, ktorí smerujú ďalej do Rakúska, Maďarska či Českej republiky. Cesta R7 z južnej časti Slovenska zase redukuje zápchy na cestách, ktoré vedú z priľahlých miest a obcí okolo Bratislavy.

Úseky však nie sú zadarmo. Pre nákladnú dopravu nad 3,5 tony vo všeobecnosti platí, že na všetkých úsekoch musia mať zaplatené mýto. Klasické osobné vozidlá musia mať diaľničnú známku na celom úseku cesty R7 a rovnako na D4 od Rače až po hraničný priechod Jarovce. Vnútorný mestský okruh diaľnice D1 od križovatky Vajnory po križovatku Pečňa je zadarmo.

Cesta z východu Slovenska:

Prvou skupinou ľudí, ktorým nový obchvat pomôže sú tí, ktorí cestujú z východu krajiny po diaľnici D1 ďalej do Rakúska, Maďarska či Česka. Po novom nemusia použiť vnútorný okruh déjednotky cez mesto, na ktorom bývajú zápchy. Z diaľnice môžu zísť na križovatke Triblavina (na mape) medzi Bernolákovom a Ivankou pri Dunaji. Nachádza sa niekoľko kilometrov pred nedokončenou križovatkou, ktorá má v budúcnosti priamo spojiť D1 a obchvat.

Bratislavský obchvat/križovatka Triblavina. (zdroj: Mapy Google)

Z križovatky sa potom motoristi dostanú na starú cestu zo Senca a napoja sa na D4 za Ivankou pri Dunaji. Obchvat ich potom prevedie okolo celého mesta až na križovatku pri Jarovciach. Na nej sa potom už len napoja na sever smerom do Českej republiky, na juh smerom do Maďarska, alebo budú pokračovať na západ do Rakúska. V niektorých prípadoch a počas niektorých dní ale môže byť trasa cez mestský okruh rýchlejšia.

Rovnaké využitie nového obchvatu platí aj pri ceste z Rakúska, Česka či Maďarska smerom na východ Slovenska. Podobne zjazd na Triblavine poslúži aj ľuďom, ktorí smerujú do miest a obcí južne od hlavného mesta. Ide napríklad o Most pri Bratislave, Malinovo, Rovinku, Dunajskú Lužnú či Miloslavov. Cez diaľnicu D4 sa napoja aj na cestu R7, ktorá končí v Holiciach. Po klasickej ceste sa potom dostanú do Dunajskej Stredy.

Cesta z juhu Slovenska:

Súčasťou výstavby obchvatu je aj dokončená cesta R7. Začína sa v Holiciach (na mape) a do hlavného mesta privádza motoristov hlavne z Dunajskej Stredy a okolitých obcí. Rovnako ako z východu Slovenska uľahčuje cestu do Bratislavy a ďalej za hranice napojením na obchvat D4. Cesta by tiež mala redukovať zápchy na ceste zo Šamorína, Hamuliakova a ďalších južných obcí.

Začiatok rýchlostnej cesty R7.

Na obchvat sa z nej motoristi môžu napojiť z križovatky za Rovinkou a smerovať ďalej do Bratislavy, alebo smerom na Ivanku pri Dunaji na diaľnicu D1. Prípadne pokračovať ďalej na križovatku pri Rusovciach a ísť smerom do Česka, Maďarska alebo Rakúska. Obyvatelia juhozápadnej časti Slovenska už spisujú petíciu za pokračovania výstavby R7 južným regiónom.

Cesta cez Bratislavu:

Bratislavský obchvat by mal uľahčiť cestovanie autom aj miestnym obyvateľom. Začína sa totiž pri severne položenej mestskej časti Rača (na mape), prechádza cez Vajnory, križovatku pri Ivanke pri Dunaji a pokračuje ďalej na juhozápad. Cestu do centra hlavného mesta, ale aj ďalej za hranice by mal obchvat uľahčiť šoférom z Pezinka, Rače, Vajnôr, Svätého Jura a ďalších severne položených obcí pri Bratislave.

Bratislavský obchvat/začiatok diaľnice D4. (zdroj: Mapy Google)

Motoristi sa môžu na diaľnicu D4 napojiť na konci Rače. Potom môžu zísť na križovatke pri Ivanke pri Dunaji smerom do mesta či prejsť po seneckej ceste a napojiť sa na diaľnicu D1. Môžu aj pokračovať po obchvate a zísť na križovatkách pri Podunajských Biskupiciach, za Slovnaftom smerom na bratislavské Nivy, alebo na jednej z dvoch križovatiek pri Jarovciach.

Od 5. novembra tohto roka sa tiež otvorila križovatka Bratislava–Nivy (na mape), ktorá prepája vnútorný bratislavský okruh diaľnice D1, rýchlostnú cestu R7 a mestskú radiálu Bajkalská. Ľudia sa tak ľahšie dostanú z rýchlostnej cesty R7 napríklad do Ružinova alebo ďalej do centra cez Prístavný most. Rovnako to platí aj pre vodičov, ktorí smerujú z mesta na juh alebo na obchvat.

Bratislavský obchvat/križovatka Bratislava-Nivy. (zdroj: Mapy Google)

Prečítajte si ďalšie články na túto tému:

Bratislava | D4/R7 | obchvat Bratislavy