Spoločnosť O2 v posledných dňoch zaznamenala nárast podvodných volaní v anglickom jazyku. Ide o takzvaný spoofing, ktorého cieľom je vylákať od obete peniaze alebo osobné, prípadne bankové údaje. O2 klientom odporúča, aby na takéto volania nereagovali.
Tieto volania prichádzajú s ukradnutou identitou skutočných čísel. Realizované sú cez cez internetové služby, no v mobile príjemcu sa zobrazia pod štandardným slovenským číslom. „Tieto čísla sú vyberané náhodne automatom a nemajú nič spoločné s touto podvodnou aktivitou. Spätný hovor na takéto číslo znamená, že zákazník sa dovolá inému zákazníkovi, ktorý o danej aktivite nemá žiadnu vedomosť,“ tvrdí O2.
Cieľom útočníkov je, s využitím rôznych zastrašovacích techník, prinútiť obeť zaplatiť určitú sumu alebo získať osobné, prípadne bankové údaje. O2 preto zákazníkom odporúča, aby takýto hovor okamžite ukončili a nereagovali naň.