Až 69 firiem nijakým spôsobom nezhodnocuje firemné peniaze. Vyplýva to z reprezentatívneho prieskumu, ktorý pre ČSOB vypracovala agentúra Datank. Podnikatelia priznali, že peniaze investujú skôr do vlastného podnikania ako do finančných produktov.

Ak už firmy chcú získať nejakú zhodnotenie, nechcú viazať svoje peniaze na príliš dlhú dobu. Ideálna dĺžka viazanosti je podľa nich šesť mesiacov. „Hlavným dôvodom je likvidita. Depozitné produkty podliehajú viazanosti prostriedkov na určitý čas a naše firmy ich potrebujú mať k dispozícii na výplatu mzdových nákladov, faktúr a rovnako na rozvoj svojho podnikania,“ povedala manažérka Oddelenia pre podnikateľov a malé firmy v ČSOB Dáša Polláková.

Zvyšné peniaze má na sporiacich účtoch uložených 12 percent firiem. Túto možnosť využívajú najmä stredné firmy s obratom od 50-tisíc do 200-tisíc eur. Termínované vklady využíva 11 percent firiem a 10 percent investuje do akcií a dlhopisov. Do fondov dáva peniaze osem percent podnikov.

„Obľuba sporiacich účtov môže súvisieť s väčšou variabilitou pri výbere prostriedkov. Podnikateľ by mal pri výbere produktu pozerať v prvom rade na očakávaný výnos a stanoviť si na akú dlhú lehotu je svoje financie ochotný investovať. Spravidla platí, že čím kratší čas, tým nižší úrok na depozitnom produkte a tým aj nižší výnos,“ vysvetľuje D. Polláková. Podnikateľ si podľa nej môže rozložiť investície do rôznych produktov či portfólií. „To mu zaručí že keď jedna časť portfólia vykazuje straty, iné ich môžu kompenzovať,“ dodáva D: Polláková.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: