Zvýšená daň z pridanej hodnoty (DPH) je silnou motiváciou pre nakupovanie v zahraničí. Vyplynulo to z prieskumu agentúry SCIO. Respondenti v ňom dostali otázku, či nakupujú v zahraničí a tiež či je pre nich zvýšenie DPH dôvodom na častejšie nákupy v zahraničí.

Z výsledkov vyplýva, že viac ako štvrtina (27,3 %) občanov Slovenska nakupuje v zahraničí pravidelne a až 38,7 percenta príležitostne, aspoň raz ročne. Takmer polovica respondentov (47,5 %) plánuje určite (18,4 %) alebo pravdepodobne (29,1 %) zvýšiť frekvenciu svojich nákupov v zahraničí.

„Keby sa totiž tieto čísla potvrdili, mohlo by to v konečnom dôsledku priniesť podstatne menej prostriedkov do štátneho rozpočtu, ako rezort financií plánoval a zároveň by to znamenalo výrazne menšie tržby pre našich obchodníkov. Naopak, obchodníci z okolitých krajín, aj ich rezorty financií by sa mohli tešiť z príjmov, s ktorými možno v priebehu minulého roka ani nepočítali,“ upozorňuje hlavný analytik agentúry SCIO Martin Klus.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: