Finančná správa (FS) spúšťa od 1. januára budúceho roka obojsmernú elektronickú komunikáciu za všetky druhy daní. Daňovníkom tak bude zasielať všetky úradné dokumenty do elektronických schránok na Ústrednom portáli verejnej správy (ÚPVS). Túto schránku však musia mať aktivovanú na doručovanie. Upozornila na to hovorkyňa Finančnej správy SR Martina Rybanská.

Ak ju niekto nemá aktivovanú na doručovanie, prostredníctvom služby ÚPVS nazvanej „Centrálne úradné doručovanie“ bude zabezpečené doručovanie neelektronického rovnopisu Slovenskou poštou. Daňové subjekty si môžu nastaviť aj zasielanie notifikácií o novej správe v schránke na ÚPVS zasielaním oznámenia na e-mail alebo esemeskou.

Daniari budú úradné dokumenty doručovať do schránky na portál finančnej správy iba v špecifických prípadoch. Napríklad zahraničnej osobe, ktorá nemá zriadenú elektronickú schránku.

Nemení sa však podávanie daňového priznania, hlásení či súhrnného výkazu. Podávať sa budú tak ako doteraz cez portál finančnej správy alebo cez aplikáciu eDane.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: