Až tri štvrtiny nakupujúcich dávajú v súčasnosti prednosť obchodom a službám vo svojom susedstve. Vyplýva to z výsledkov reprezentatívneho prieskumu spoločnosti Mastercard v 16 európskych krajinách.


Podľa prieskumu ľudia výrazne viac utrácajú vo svojom okolí najmä preto, aby pomohli miestnym predajcom postaviť sa späť na nohy (49 %). Medzi ďalšie významné dôvody patria aj novovytvorené vzťahy s predajcami a nezávislými obchodmi (28 %) a dôvera v odporúčaniach druhých (26 %).

Z prieskumu vyplýva, že dve tretiny európskych zákazníkov si od vypuknutia pandémie ochorenia Covid-19 obľúbili nakupovanie vo svojom najbližšom okolí. Ako hlavné dôvody respondenti uviedli pohodlie (50 %), zástupy ľudí v supermarketoch (40 %) a nariadené obmedzenia dlhších ciest (31 %).