Poisťovňa Kooperativa prehrala súdny spor s viac ako desiatkou klientov, ktorí si od nej pred rokmi kúpili investičné životné poistenie. Informoval o tom Denník N. Klienti v žalobe tvrdia, že ich poisťovňa nalákala na vysoké výnosy a neupozornila ich na vysoké poplatky. Investičné poistenie si kúpili ešte v rokoch 2001 a 2002.
Súd sa nazdáva, že ak by boli klienti pravdivo a úplne informovaní o produkte, s ktorým bola spojená povinnosť platiť poplatky, a to „v neurčitej či dokonca neurčiteľnej výške“, poistné zmluvy by neuzatvorili. Podľa súdu poisťovňa o nevýhodnosti poistiek a o omyle, do ktorého uviedla klientov, vedela. Preto uznal poistné zmluvy za neplatné a rozhodol, že poisťovňa musí klientom vyplatiť sumu za bezdôvodné obohatenie. Viac než desiatka klientov by tak mala získať späť zhruba 65-tisíc eur.
Kooperativa tvrdí, že rozhodnutie súdu ešte nedostala, svoj ďalší postup zváži, keď sa s ním oboznámi. „Poplatky boli v tomto poistnom produkte nastavené v zmysle vtedajšej legislatívy, obchodných zvyklostí a poplatkovej politiky,“ povedala pre Denník N hovorkyňa poisťovne Silvia Nosková Illášová. Podľa nej ide o ojedinelé prípady zo začiatku milénia. Poisťovňa sa môže proti rozsudku odvolať.
Investičné poistenie bolo historicky nevýhodné. Zaplatené poistné totiž išlo prvé roky od uzatvorenia zmluvy na poplatky a nič sa neinvestovalo. Pravidlá sa zmenili až pred vyše tromi rokmi. Poisťovňa je povinná v prvom roku trvania poistnej zmluvy investovať najmenej 50 percent zo zaplateného poistného, v druhom aspoň 60 percent a v treťom roku 70 percent z poistného. To by malo klientom zabezpečiť, že aj keď zmluvu zrušia predčasne, dostanú časť zaplateného poistného späť.
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: