Okrem bežných rizík pri podomových predajcoch, keď môžu byť spotrebitelia okradnutí, im pritom hrozí aj podpísanie nevýhodných zmlúv. Upozornila na to spotrebiteľská organizácia dTest. Uzavretie takejto zmluvy síce spotrebiteľa zaväzuje, napriek tomu nie je situácia úplne beznádejná.


„Spotrebitelia majú okrem iného možnosť odstúpiť od zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho do 14 dní od prevzatia tovaru alebo od uzavretia zmluvy o poskytnutí služby. Ak však bola zmluva uzatvorená pri nevyžiadanej návšteve alebo v súvislosti s ňou, alebo na predajnej akcii alebo v súvislosti s ňou, spotrebitelia majú právo odstúpiť od zmluvy do 30 dní odo dňa uzatvorenia zmluvy,“ radí riaditeľka organizácie dTest Eduarda Hekšová.

Ak si predávajúci nesplnil svoju informačnú povinnosť a neinformoval spotrebiteľa o práve na odstúpenie od zmluvy, lehota na odstúpenie sa predlžuje až o 12 mesiacov.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: