Kým v roku 2021 až 56,9 percent obyvateľov Slovenska tvrdilo, že prijme telefonát s ponukou nejakého tovaru alebo služby, vlani tento počet klesol na 48,4 percenta ľudí. Vyplýva to z prieskumu spoločnosti CreditCall a agentúry Neuropea.


Z prieskumu tiež vyplýva, že sa znížil počet nevyžiadaných volaní. V roku 2021 sa 17 percentám ľudí nestáva, že im niekto telefonuje, v roku 2023 je to takmer 25 percent.

Za poklesom percent nevyžiadaných volaní môžu byť aj novinky, ktoré zaviedol Úrad pre reguláciu elektronických komunikácií a poštových služieb ešte v druhej polovici roka 2022. Všetci tí, ktorí marketingovo kontaktujú verejnosť cez telefón s ponukou tovaru alebo služby, musia povinne používať marketingovú predvoľbu.

V roku 2021 tiež bolo ešte obdobie pandémie a ľudia si zvykli viac telefonovať a menej sa stretávať. Odráža to aj správanie firiem, ktoré sa v priebehu týchto rokov zmenilo a menej sa telefonuje.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: