Pre pandémiu sa začalo v mnohých firmách vo veľkom digitalizovať. To, čo sa ešte nedávno dalo vybaviť len osobne, dnes ide aj online. Táto zmena povzbudilo aj podvodníkov, ktorí sa snažia ľudí okradnúť cez internet.

„Počet hlásení od našich klientov, ktorí zaevidovali rôzne pokusy o podvody sa počas pandémie zvýšil niekoľkonásobne. To potvrdzuje tak zvýšenú aktivitu podvodníkov, ale na druhej strane aj to, že sú klienti čoraz viac všímavejší a informujú nás o tom,“ vraví hovorkyňa ČSOB Anna Jamborová.

Dodáva, že najčastejšie to podvodníci skúšajú s phishingom – klientom pošlú mail, ktorý sa tvári, že je od banky. Od klienta pritom vyžadujú, aby sa cez link prihlásil do internet bankingu. Takto sa snažia získať prihlasovacie údaje klienta.

V poslednom období banka zaznamenala aj nárast podvodných telefonátov. Aj tu sa podvodníci tvária, že volajú z banky a od klientov chcú získať prístupové údaje do elektronického bankovníctva.