Nedostatok čipov a polovodičov bude mať na automobilky vplyv aj v roku 2022. K tomu sa pridávajú aj ďalšie problémy, ktoré spôsobujú problémy pri výrobe. Zákazníci tak musia na svoje nové autá čakať čoraz dlhšie.

„Očakávame, že existujúce tlaky budú pokračovať aj v roku 2022 a dokonca s najväčšou pravdepodobnosťou aj v roku 2023,“ upozorňuje executive partner spoločnosti Expense Reduction Analysts (ERA) Henk Postmus.

„Automotive sektor zápasí s nedostatkom viacerých potrebných surovín, ako je horčík, železo, meď, uhlie a guma. Problémom sú aj zvýšené náklady na palivo a tiež na námornú dopravu, ktorá je nosným dopravným prostriedkom pre automotive sektor,“ vraví senior konzultant spoločnosti ERA Juraj Janči. Podľa neho nepomáha ani energetická kríza s historicky najvyššími nákladmi energií. Problémom je aj nedostatok kvalifikovanej pracovnej sily.

Čakacie lehoty na nové autá sa preto predĺžili. „Lokálne zásoby sú prakticky vypredané, a to pri všetkých značkách. Dodacie lehoty sa stále predlžujú, minimum je 6 až 8 mesiacov,“ hovorí J. Janči.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému:

automobilky | automobily | koronakríza