Tržby Skupiny Kofola dosiahli v prvých deviatich mesiacoch tohto roka 246 miliónov eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roku to predstavuje nárast o 40,5 milióna eur, resp. o 19,7 percenta.


„Najväčšou výzvou tretieho kvartálu bolo vyrovnať sa s enormným vplyvom rastu vstupov. K zvládnutiu tejto situácie nám veľmi pomohlo to, že sme boli výborne pripravení na sezónu. A tá sa vydarila ako v ČeskoSlovensku, tak aj v Adriatiku. Počasie nám prialo a naše obchodné tímy odviedli skvelú prácu. Podarilo sa nám dosiahnuť historicky najsilnejšie tržby v hlavnej sezóne. V treťom kvartáli naše tržby prekročili 2,3 miliardy českých korún, teda približne 95,3 milióna eur, na čom však sa podpísalo nielen zdraženie niektorých našich produktov vyplývajúce z rastu cien vstupných surovín, ale aj vysoké predaje. Rastúce vstupné náklady však na druhej strane znižujú celkovú EBITDU skupiny o takmer 11 %,“ vraví generálny riaditeľ skupiny Kofola Jannis Samaras.

V Česku a na Slovensku najviac rástol predaj nápojov v sudoch a v skle. „Na vysokých tržbách v ČeskoSlovensku sa zase podieľali aj menšie balenia na cesty. Z retailových formátov sa darilo hlavne vodám – v Česku Ondrášovke a Korunní, na Slovensku zase Kláštornej Kalcia,“ tvrdí generálny riaditeľ Kofoly v Česku a na Slovensku Daniel Buryš.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: