Online nákupy sa už stali pre Slovákov bežnou súčasťou života. Z prieskumu spoločnosti Mastercard vyplýva, že tovar si v e-shopov objednáva 92 percent ľudí. Priemerne uskutočnia dva nákupy mesačne.

(Inzercia)

Najčastejšie platia zákazníci za online nákupy platobnou kartou. Využíva ju 69 percent nakupujúcich. Na vzostupe sú predovšetkým digitálne peňaženky a moderné platobné metódy, ktoré umožňujú zaplatiť bez toho, aby bolo potrebné opisovať číslo karty.

Kým v roku 2020 platilo pomocou digitálnych peňaženiek za online nákupy 12 percent zákazníkov, dnes ich už je 32 percent. Mastercard na tento účel ponúka platobnú metódu Click to Pay, pomocou ktorej je možné za nákup zaplatiť bez toho, aby bolo potrebné opisovať dlhé číslo karty.

„Cieľom spoločnosti Mastercard je poskytnúť zákazníkom pri platení na internete rovnaký komfort, ako pri nákupoch v kamenných obchodoch, kde stačí priložiť bezkontaktnú platobnú kartu k terminálu. Tokenizáciu, teda nahradzovanie kariet najmä v online prostredí ich zabezpečenými digitálnymi odtlačkami, sme zaviedli už pred desiatimi rokmi a ide o trend, ktorý sa postupne stáva vo svete aj u nás štandardom,“ povedala generálna riaditeľka spoločnosti Mastercard pre Slovensko a Českú republiku Jana Lvová.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: