Na Slovensku sa vlani predalo 4,7 milióna kusov diaľničných známok. Výnos z ich predaja dosiahol 88,7 milióna eur, čo predstavuje medziročný nárast o 14,6 milióna, respektíve o 20 percent. Informovala o tom Národná diaľničná spoločnosť (NDS).


Najvyšší medziročný nárast bol pri predaji 10-dňovej diaľničnej známky. V porovnaní s rokom 2021 sa ich vlani predalo o 36 percent viac. Najvyšší vplyv na zvýšený predaj diaľničných známok mala tranzitná doprava.

Najobľúbenejšia diaľničná známka bola vlani 10-dňová, predalo sa z nej takmer 2,6 milióna kusov. Na druhom mieste nasledovala 365-dňová. Z nej sa predalo vyše milión kusov. Z 365-dňovej diaľničnej známky zaznamenala NDS aj najvyšší výnos na úrovni 44,6 milióna eur.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: