Obchody sa snažia predať viac tovaru lepším osvetlením či rozvrhnutím predajne. Upozornila na to česká spotrebiteľská organizácia dTest.


Pri vstupe do predajne býva umiestnený výhodný tovar, aby spotrebiteľa vtiahol dovnútra. Následne sú veľakrát spotrebitelia „nútení“ prejsť celú predajňu, aby nakúpili potrebné veci. V zadných priestoroch predajní môžu byť najčastejšie nakupované produkty a spotrebitelia si tak po ceste prezrú oveľa viac tovaru, ako by chceli. Legálnym ťahom je tiež rozmiestnenie drobných sladkostí v priestoroch pokladní.

Do rozvrhnutia predajne sa môže zahrnúť aj rozloženie regálov. Vo výške očí bývajú známe produkty, ktoré sú často drahšie a predajcovia z nich teda majú vyšší zisk. Samozrejmosťou je potom aj presúvanie tovaru s blížiacim sa dátumom spotreby do popredia.

Ďalším faktorom je osvetlenie predajne. Ľudia totiž uprednostňujú rozžiarenú a čistú predajňu pred ponurou a zle osvetlenou konkurenciou. Okrem pocitu vyššej čistoty, ktorý môže byť oprávnený, môžu vyzerať lepšie aj samotné produkty.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: