Tatra banka chce bojovať proti nízkej finančnej gramotnosti pomocou najnovších technológií. Pre stredné školy pripravila projekt finančného vzdelávania s pomocou virtuálnej reality, v ktorej základy financií vysvetľuje raper Ego. Chce takto zábavnou a ľahko pochopiteľnou formou vysvetliť zložité finančné témy.


„Rozvoj vzdelávania na Slovensku patrí medzi základné piliere, ktoré v Tatra banke systematicky podporujeme. Som veľmi rád, že sa medzi iniciatívy, ktorými k tomu prispievame, zaradí aj inovatívna forma nadobudnutia vedomostí v nezvyčajnom prostredí virtuálnej reality,“ povedal člen Správnej rady Nadácie Tatra banky a člen predstavenstva Tatra banky Martin Kubík.

Prvú verziu VR Generation predstavila Tatra banka v roku 2020. Do projektu bolo vtedy zapojených niekoľko vybraných stredných škôl z celého Slovenska. Vo virtuálnej realite si vtedy mohli vyskúšať rôzne situácie, ktoré sa týkali sveta financií.

Na pilotný projekt teraz nadväzuje pokračovanie, ktoré Tatra banka pripravila v spolupráci so spoločnosťou Virtual Everything. Zapojiť sa mohli všetky stredné školy na Slovensku. Registrovať sa mohli do začiatku októbra. Zapojeným školám Nadácia Tatra banky daruje limitovanú verziu cardboardov – virtuálnych okuliarov, vďaka ktorým môžu študenti premeniť svoj smartfón na VR okuliare.

Raper Ego vo VR Generation vysvetľuje v siedmich kapitolách finančné témy, ktoré by mali študenti stredných škôl ovládať. Napríklad o základoch investovania sa dozvedia z helikoptéry nad Vysokými Tatrami.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: