Čoraz menej bankových klientov potrebuje pobočku. Finančné domy ich k tomu pravidelne motivujú zvyšovaním poplatkov za také úkony v pobočkách, ktoré možno bezplatne vykonať cez internet banking a bankomat. Záujem o digitálne bankovníctvo zvýšila aj koronakríza, vďaka ktorej si internet banking vyskúšali aj mnohí ľudia, ktorí ho dovtedy odmietali. ČSOB chce tento narastajúci záujem o online služby využiť a ponúka nový Smart účet bez poplatkov.

„Podiel našich klientov, ktorí spravujú svoje financie online, presiahol vlani už 75 percent. Najväčšie zastúpenie spomedzi nich majú dokonca tí, ktorí na to využívajú iba mobilnú aplikáciu, nie štandardný internet banking. Preto sme sa rozhodli vytvoriť produkt, ktorý by presne kopíroval toto klientske správanie. Teda aby si klienti mohli zriadiť balík služieb, ktorý presne vyhovuje týmto ich potrebám a aby neplatili za služby, ktoré v praxi nepotrebujú,“ vraví manažérka retailového segmentu ČSOB Andrea Lazar.

Tento účet si možno zriadiť iba online, pričom jeho otvorenie trvá niekoľko minút. Účet je bez mesačných poplatkov. „Keďže ide o online účet, transakcie realizované v pobočkách nie sú súčasťou tohto balíka. No ak by ich klient potreboval, môže ich samozrejme využiť za poplatok,“ povedala A. Lazar.

Čo obsahuje Smart účet od ČSOB

  • zriadenie a vedenie účtu v eurách,
  • elektronický mesačný výpis,
  • vydanie a vedenie platobnej karty,
  • neobmedzený počet platieb kartou online aj u obchodníkov po celom svete,
  • neobmedzený počet výberov hotovosti z bankomatov ČSOB a OTP Banky na Slovensku,
  • neobmedzený počet vkladov hotovosti prostredníctvom bankomatov s vkladovou funkciou,
  • zriadenie a vedenie elektronického bankovníctva,
  • neobmedzený počet prijatých aj odoslaných SEPA platieb v eurách,
  • poskytnutie povoleného prečerpania na účte,
  • zriadenie a zmena SEPA trvalého príkazu na úhradu/súhlasu so SEPA inkasom.

Kto nie je klientom ČSOB, nový účet si môže zriadiť prostredníctvom mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking. Po otvorení aplikácie je potrebné kliknúť na tlačidlo „Zriadiť ČSOB Smart účet online“ a postupovať podľa pokynov. Kto je už klientom ČSOB, môže si nový účet bez poplatkov otvoriť takisto v aplikácii. Najprv sa musí prihlásiť a následne si nový účet otvorí v sekcii „Online nákup“.

ČSOB aj doteraz umožňovala získať klasický balík služieb bez poplatkov. Klientovi odpustila mesačný poplatok za vedenie účtu Pohoda v prípade, ak splnil dve z troch podmienok. Prvou je aktívne využívanie účtu (príjem na účet 400 eur + 3 pravidelné platby + 5 platieb debetnou alebo kreditnou kartou). Druhou podmienkou je priemerný mesačný zostatok vkladov, investícií a úverových produktov vyšší ako 20 000 eur a treťou aktívne využívanie podnikateľského účtu. Kto splní len jednu z týchto podmienok, má nárok na polovičnú zľavu.

Účet bez poplatkov majú takmer všetci. Väčšinou po splnení podmienok

Podobne postupujú takmer všetky banky. V niektorých bankách vďaka tomu majú takmer všetci klienti účet bez mesačných poplatkov, pretože na jeho odpustenie stačí, aby im prišla stanovená suma na účet, inde je splnenie podmienok výrazne komplikovanejšie. Finančné domy často napríklad vyžadujú, aby klient platil kartou, mal nastavené pravidelné sporenie alebo využíval aj ďalšie produkty banky.

Slovenská sporiteľňa a Tatra banka v súčasnosti ponúkajú účet zadarmo na prvých dvanásť mesiacov. Obe banky zároveň novým klientom platia. V sporiteľni môžu získať až 60 eur a v Tatra banke 84 eur.

Ďalšou kategóriou bánk, ktoré núkajú bezplatný účet, sú online banky. Na Slovensku ich reprezentuje najmä mBank a 365.bank. No 365.bank sa čoskoro stane plnohodnotnou bankou, keďže preberie pobočky Poštovej banky. Nevýhodou online bánk je, že klienti sú odkázaní len na služby cez internet. Majú tak problém na účet vložiť hotovosť. mBank nemá ani vlastné bankomaty, na druhej strane ponúka neobmedzený počet výberov z cudzích bankomatov, ak vyberaná suma presiahne aspoň 70 eur.

Okrem slovenských bánk na Slovensku ponúkajú svoje služby aj viaceré zahraničné online banky ako je Revolut, N26 či Vivid. Aj pri nich majú klienti problém s vkladom hotovosti. Obmedzené sú aj výbery z bankomatov. Klienti zahraničných bánk majú k dispozícii len platobné služby. Ak majú záujem o úver, musia sa obrátiť na slovenskú finančnú inštitúciu.

Nový účet od ČSOB by mohol zaujať ľudí, ktorí síce spravujú svoj účet online, no stále chcú mať možnosť v prípade potreby zájsť do pobočky. Napriek tomu, že klienti musia za pobočkové operácie platiť, majú k dispozícii sieť bankomatov ČSOB a OTP, ktoré môžu využiť bezplatne. Prostredníctvom bankomatov, ktoré umožňujú aj vkladať hotovosť, majú k dispozícii aj neobmedzený počet vkladov. A keďže ide o plnohodnotnú banku, môžu využívať aj úvery či investičné služby.