Kým Číňania vidia budúcnosť v kompletnej výmene batérií áut po ceste pri dlhých cestách, konkurencia je presvedčená o použití čoraz rýchlejších nabíjačiek.

NIO je jednou z najväčších a najznámejších čínskych spoločností vyrábajúcich elektrické vozidlá. Vyrába automobily a začala aj nový skúšobný projekt vysokorýchlostných výmenných staníc batérií pre elektromobily. Najväčším prelomom pre spoločnosť však bola pravdepodobne úspešná integrácia ich výrobkov do Nórska, Spojeného kráľovstva a Spojených štátov. V Apmefx sme sa rozhodli urobiť analýzu spoločnosti NIO, pretože sa nám zdala veľmi zaujímavá a inovatívna.

Skúška vysokorýchlostných staníc na výmenu batérií pre elektrické vozidlá

Spoločnosť NIO začala v Číne testovať rýchlejšie a efektívnejšie stanice na výmenu batérií, pretože jej cieľom je, aby sa táto technológia stala životaschopnejšou ako technológie rýchleho nabíjania konkurenčných výrobcov elektromobilov. Stanica NIO Power Swap Station 3.0 má kapacitu až 21 batérií a dokáže vymeniť batériu za menej ako päť minút. Výmena batérií by mohla znížiť zaťaženie elektrických sietí v čase nabíjacích špičiek, ale uskutočniteľná by bola len vtedy, ak by sa batérie viac štandardizovali. NIO je jedným z mála výrobcov elektromobilov, ktorí vsadili na výmenu batérií ako hlavnú možnosť napájania, a ich konkurent, spoločnosť Tesla, uviedol, že výmena batérií je plná problémov a nie je vhodná na široké použitie, preto sa spoločnosť skôr zameriava na svoje supernabíjanie, ktoré umožňuje nabiť vozidlo s dojazdom 200 míľ za 15 minút.

NIO však plánuje, že do konca roka bude mať na celom svete 2 300 staníc na výmenu batérií. K 23. marcu ich bolo v prevádzke 1 323 a v tomto roku chcú mať v prevádzke 900 najnovších výmenných staníc. Podľa Shen Fei, senior viceprezidenta spoločnosti NIO pre správu napájania, takmer 60 % energie doplnenej pre vozidlá NIO vo februári bolo prostredníctvom výmeny batérií, zatiaľ čo 23 % bolo z domácich nabíjačiek. Len menej ako 10 % používateľov NIO využívalo verejné nabíjačky, zatiaľ čo 80,5 % energie dobitej zo 14 000 nabíjačiek NIO v celej krajine bolo určených pre používateľov, ktorí nie sú členmi NIO, vrátane vozidiel Tesla a BYD.

Akcie NIO sú nízko

Akcie spoločnosti NIO boli primárne kótované na newyorskej burze cenných papierov, minulý rok však požiadali o sekundárne kótovanie v Hongkongu. V USA sa akcie obchodujú pod značkou „NIO“. Cena akcie je v súčasnosti na úrovni 8,93 USD, čo sa zdá byť veľmi dobrým vstupným bodom, pretože najvyššiu cenu dosiahla v januári 2021, keď bola ocenená na 57 USD za akciu. Potom nastal pomerne veľký pokles, zdá sa však, že spoločnosť sa neustále vyvíja a snaží sa o nové zlepšenia. Trhová kapitalizácia spoločnosti NIO je v súčasnosti na úrovni 14,76 miliardy USD.

ApmeFX-Svoren-Vyrobca elektromobilov NIO vsadza na vymenu baterii po ceste-Tesla presadzuje rychlonabijacky

Pohyb akcií NIO za posledných päť rokov. (Zdroj: Investing)

Zaradené na zoznam 3 akcií EV, ktoré môžete kúpiť

Investorplace zverejnil zoznam 3 EV akcií, ktoré môžete kúpiť pre 100 % zisk. Do zoznamu boli zaradené: Tesla, Solid Power a NIO. V prípade posledného z nich bolo vysvetlenie, že akcie NIO za posledných šesť mesiacov klesli o 60 % , čo investorov sklamalo. Napriek tomu sa niektorí domnievajú, že riziko poklesu je obmedzené a existuje potenciál, aby sa akcie v nasledujúcich 12 mesiacoch obchodovali za 20 USD. Tržby spoločnosti NIO v roku 2022 vzrástli o 37,2 % , ale marža na vozidlách sa znížila o 640 bázických bodov na 13,7 %. Očakáva sa, že dodávky vozidiel a marže zostanú v roku 2023 nízke. Spoločnosť NIO však ukončila rok 2022 s hotovosťou a ekvivalentmi vo výške 6,6 miliardy USD, čo poskytuje flexibilitu pre medzinárodnú expanziu a vývoj produktov. Spoločnosť NIO plánuje v roku 2023 uviesť na trh päť nových modelov a agresívne expandovať v Európe.

Niekoľko tisíc výmenných staníc po svete

NIO je inovatívna čínska spoločnosť v oblasti elektromobilov, ktorá začala skúšobnú prevádzku vysokorýchlostných výmenných staníc pre elektromobily. Do konca roka plánuje mať 2 300 staníc na výmenu batérií na celom svete a má za cieľ uviesť na trh päť nových modelov v roku 2023. V minulom roku došlo aj k slušnému nárastu tržieb. Spoločnosť vykazuje jasnú stabilitu a chuť expandovať, čo z nej robí zaujímavý tip.

Komentár hlavného analytika ApmeFX Petra Svoreňa