Koncept vnímania poisťovne ako inštitúcie, ktorá podrží človeka v prípade poistnej udalosti, sa v ostatných rokoch výrazne mení. Trendom sú pribúdajúce asistenčné služby pre uľahčenie každodenného života. Potvrdzuje to aj Poisťovňa KOOPERATIVA doplnením užitočných služieb telemedicíny do produktov životného poistenia. Asistenčné služby hrajú čoraz väčšiu rolu aj pri cestovnom poistení.
Poisťovňa KOOPERATIVA rozšírila na jar tohto roku možnosti služieb na diaľku, dostupných na základe zmluvy k viacerým druhom poistenia. Jej klienti môžu kedykoľvek či už na Slovensku alebo v zahraničí, telefonicky či online skonzultovať a vybaviť rozličné situácie, ktoré sa zvyknú v živote vyskytnúť vcelku bežne.
Životné poistenie novej generácie zahŕňa aj starostlivosť o zdravie
Pre zotrvávajúce negatívne dopady pandémie na zdravie Slovákov sa KOOPERATIVA rozhodla výrazne rozšíriť balík asistenčných služieb telemedicíny zohľadňujúci aktuálnu situáciu.
„Ako poisťovňa dnes chceme byť ešte relevantnejší, naše životné poistenie sme preto povýšili na novú úroveň. Naším primárnym cieľom je aj naďalej poskytovať klientom istotu, keď nastanú nečakané okolností. Rovnako im však chceme dávať pridanú hodnotu a ponúkať služby v rôznych životných situáciách tu a teraz. Staviame pritom aj na nových zvyklostiach klientov, ktorí začali preferovať v mnohých situáciách práve komunikáciu na diaľku a online,“ uvádza Silvia Nosková Illášová, hovorkyňa poisťovne KOOPERATIVA.
Bezplatné telefonické konzultácie alebo video stretnutia s odborníkmi na duševné zdravie či rôznymi lekármi – špecialistami, prístup do COVID-19 poradne, zameranej aj na poradenstvo pri pretrvávajúcich komplikáciách, špeciálny diagnostický test v prípade onkologického ochorenia, konzultácie závažnej diagnózy či plánovaného zákroku na zahraničnej, špecializovanej klinike – to všetko získavajú klienti poisťovne cez jednu zmluvu životného poistenia. Odborné a nadštandardné služby starostlivosti o zdravie sú im pritom k dispozícii bez ohľadu na to, ako majú riešené svoje verejné zdravotné poistenie. KOOPERATIVA nazvala tento asistenčný balík eDoctor a zaradila ho automaticky do ceny rizikového životného poistenia Profi komplet. Prehľad o všetkých službách má klient aj cez praktickú mobilnú aplikáciu, ktorá umožňuje spravovať si všetko cez osobný účet v mobilnom telefóne.
Súčasťou balíka je aj telefonická Linka zdravia, dostupná 365 dní v roku, 12 hodín denne, určená na akékoľvek konzultácie zdravotného stavu s odborným personálom, keď nie je nevyhnutná osobná návšteva svojho lekára v ambulancii. Na linke je možné poradiť sa na základe príznakov ochorenia, konzultovať možný postup liečby, vhodnosť užívania liekov, a to nielen u dospelých ale aj detí. Ak nejde vyslovene o ohrozenie života alebo ťažkú komplikáciu, kedy je treba riešiť pohotovosť či ošetrenie úrazu, dokáže toto riešenie výrazne uľahčiť život práve v období letných dovoleniek v zahraničí.
„Hovor s lekármi, realizovaný cez túto linku, môže byť v danej chvíli praktickejšie a rýchlejšie riešenie, než čakať na ordinačné hodiny a spojenie so svojím obvodným lekárom,“ hovorí Silvia Nosková Illášová a vymenúva, že konzultácia cez túto linku sa zíde napríklad v prípade žalúdočných nevoľností, alergických reakcií, úpalu, zvýšenej teploty, po uštipnutí hmyzu a v ďalších bežných situáciách.
Cestovné poistenie už nie je iba o volaní záchranky či vybavovaní nemocnice
Linka zdravia je len jeden z príkladov toho, že aj pri cestovaní sa poistenie v praxi prejavuje stále viac práve v podobe praktických služieb, ktoré pomáhajú čo najrýchlejšie zvládnuť rôzne nepríjemnosti.
Dopravná asistencia Kooperativy ako súčasť balíka cestovného poistenia do zahraničia Marco Polo dokáže, napríklad, pri zrušenom či meškajúcom lete okamžite zistiť, či má klient nárok na refundáciu. „V prípade nepríjemného problému v zahraničí funguje poisťovňa prakticky ako priateľ na telefóne. Naša asistenčná služba klientov navedie, či priamo zariadi všetko potrebné. Akonáhle vznikne problém na letisku, stačí len zavolať a operátori služby situáciu hneď preveria,“ uvádza hovorkyňa poisťovne. Dopravná asistencia pomôže aj pri meškajúcom autobuse či odrieknutom vlaku. Týmto spôsobom vám cez poisťovňu pomôžu aj urýchlene nájsť alternatívne dopravné spoje.
Hoci je teraz pandemická situácia pokojná, aj toto leto je súčasťou cestovného poistenia Kooperativy Covid asistencia. Ide o linku, na ktorej poskytujú operátori priebežne aktualizovaný prehľad o momentálnej situácii v ktorejkoľvek krajine na svete, poradia, na čo sa treba pripraviť a upozornia klientov, ak by sa menili počas leta opatrenia v zahraničí. Asistenčné služby majú v zálohe pripravené aj tí, ktorí sa rozhodnú dovolenkovať na Slovensku. Či už sa vyberiete s rodinou k vode, na hory alebo nasadnete na bicykel, služby v cestovnom poistení Kooperativy Objavuj Slovensko počítajú s rôznymi zážitkovými aktivitami a ich potenciálnymi rizikami. „Kryjeme už tradične zásah horskej záchrannej služby pri turistike, bežne vylúčené rizikové športy a ako praktickú novinku pridávame aj službu cykloasistencie v telefóne,“ vymenúva zástupkyňa Kooperativy. Tá sa obzvlášť zíde, ak sa chystáte na dlhé cyklovýlety, alebo sa venujete horskej cyklistike. Defekt, porucha, nehoda či krádež – to všetko pomôže vybaviť v priebehu pár hodín po zavolaní na linku asistenčná služba, ktorá za vami príde. Cykloasistencia sa vzťahuje aj na elektro bicykle a dokonca aj na elektro kolobežky.