Keďže väčšina ľudí už dnes nakupuje online, svoje aktivity zvyšujú aj podvodníci. V prípade, že niekto podvodníkom naletel, z účtu mu zmiznú peniaze a má kyberpoistenie, mal by hneď kontaktovať asistenčnú službu. Upozornila na to poisťovňa Uniqa.

Poisťovňa by mala zabezpečiť všetky právne úkony a právne kroky tak voči subjektu, ktorý útok spáchal ako aj voči banke, od ktorej si klient nárokuje vrátenie peňazí. Klient tiež môže splnomocniť poisťovňu a tá prevezme komunikáciu v mene klienta s bankou.

„Ak sa potvrdí, že zo strany klienta nedošlo k pochybeniu a naozaj prišlo k zneužitiu údajov cez podvodný e-shop alebo škodlivý email, poisťovňa uhradí poškodenému náklady na právne zastupovanie a do limitu plnenia aj vzniknutú škodu,“ hovorí manažér poistenia majetku v poisťovni Uniqa Zdeněk Hruška.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: