Väčšina ľudí na Slovensku nemá uzatvorené životné poistenie. Z prieskumu spoločnosti Nielsen Admosphere Slovakia vyplýva, že tento produkt využíva len o niečo málo viac ako dve pätiny Slovákov.


Mnohí z nich si uzatvoria poistku cez internet bez potrebných znalostí. „Niektoré aspekty zmluvy chcú hlbšiu analýzu a pochopenie finančného prostredia, na čo bežný človek z pochopiteľných dôvodov nemá kapacitu,“ vraví riaditeľ distribúcie a marketingu poisťovne Youplus Filip Bartoš.

Digitalizácia pritom ovplyvnila aj svet poisťovníctva. Z prieskumu vyplýva, že viac ako polovica populácie by neváhala zveriť výber životného či rizikového životného poistenia do rúk online dotazníka, A to napriek tomu, že ide prakticky o najdôležitejší druh poistky, ktorý má v prípade smrti zaopatriť tých najbližších. „Korektné nastavenie akejkoľvek životnej poistky nepatrí na internet. Zložitosť a zodpovednosť takého úkonu vyžaduje osobný a profesionálny prístup. Certifikovaní a kvalitne preškolení poradcovia totiž dokážu klientovi zrozumiteľne vysvetliť, ktorou cestou sa vydať, v akej výške poistku uzavrieť, dokážu celistvo poňať všetky možné riziká a zasadiť ich tak do celkových potrieb klienta,“ tvrdí F. Bartoš.

Youplus upozorňuje aj na to, že pri kompletnom uzavretí životného poistenia cez internet je často nedostatočný výber poistných možností. „Paleta rizík či eventualít býva v online prostredí výrazne obmedzená. Žiadna kalkulačka alebo dotazník nedokáže nahradiť vzájomné vyhodnotenie všetkých dôležitých okolností s poradcom pri osobnej schôdzke,“ hovorí F. Bartoš.

Tvrdí, že bez odborného poradenstva majú ľudia vyššiu pravdepodobnosť toho, že nedostanú kvalitný produkt. „Bežný človek nie je dostatočne erudovaný vo finančnom svete, notabene v oblasti poisťovníctva,“ dodáva F. Bartoš.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: