Celosvetový výrobca kávy dá zákazníkom na výber, či chcú hliníkové alebo papierové kávové kapsuly

Zrejme sa nenájde človek, ktorý by nepoznal spoločnosť Nestlé Group. Tá má vo svojom portfóliu celý rad populárnych značiek od zmrzlín Mövenpick, cez sladkosti KitKat, Lion, Nesquick, až po výrobcov kávy, ako je Nescafé alebo Nespresso. A práve Nespresso oznámilo rozšírenie ponuky pre zákazníkov o papierové kapsuly, ktoré je možné kompostovať.

Agentúra Reuters informovala, že spoločnosť Nestlé sa rozhodla rozšíriť ponuku značky Nespresso o papierové kapsuly, aby tak prilákala zákazníkov, ktorých odrádzali od kúpy ich výrobkov kovové kapsuly používané doteraz. Väčšina spotrebiteľov totiž nevie, že sa vyrábajú z hliníka, dajú sa efektívne recyklovať, a často tak namiesto recyklácie končia na skládke odpadu.

Možnosť výberu

„Cieľom nie je nahradiť všetky hliníkové kapsuly papierom, ale dať spotrebiteľovi väčší výber. Je to alternatíva pre udržateľné možnosti,“ vyjadril sa k novej línii produktov Guillaume Le Cunff, generálny riaditeľ Nespresso. Zároveň dodal, že zákazníci si tak budú môcť vybrať verziu, ktorá lepšie vyhovuje ich vlastným preferenciám– teda či chcú kompostovať papierovú verziu alebo radšej recyklovať hliníkovú. Nová línia produktov by tak mohla firme priniesť nových zákazníkov, ktorí doteraz o kúpe neuvažovali. Ako uviedlo Nespresso na svojej oficiálnej webovej stránke, vývoj kompostovateľných kapsúl trval tri roky a predaj bude testovaný vo Švajčiarsku a Francúzsku, pričom odštartovať by mal už na jar budúceho roka. Okrem toho spolupracuje od roku 2003 na programe trvalo udržateľnej kvality s Rainforest Alliance.

Akcie výraznejšie nereagovali Akcie spoločnosti Nestlé po oznámení, ktoré vydalo Nespresso nezaznamenali výraznejšiu reakciu investorov. V podstate sa posledný mesiac nachádzajú v rastovom trende, ale pri pohľade na posledný rok môžeme na grafe vidieť korekciu na úrovni necelých 8 percent. V prípade 5-ročnej výkonnosti však pozorujeme, že akciám sa z dlhodobého hľadiska darí a za spomínané obdobie si pripísali rast na úrovni 32 percent.

Wonderinterest Trading-Lacenova-Akcie Nestle dlhodobo rastu_patria do investicneho portfolia
Historický vývoj ceny akcií spoločnosti Nestlé od roku 1995 je v zelených číslach. (
Zdroj: Google Finance)

Stabilita aj v časoch hospodárskych výkyvov

Vedeli ste, že Nespresso je jednou z najväčších značiek Nestlé a tiež jednou z najziskovejších?

Tržby prevádzkovej jednotky Nestlé Nespresso S.A. v roku 2021 dosiahli 6,4 miliardy CHF (6,7 miliardy USD). Celkové tržby spoločnosti Nestlé sa v minulom roku zvýšili o 3,3 percent na 87,1 miliardy CHF. Čistý zisk vzrástol o 38,2 percent na 16,9 miliardy CHF. Takzvaný organický rast dosiahol 7,5 percenta, čím spoločnosť prekonala nielen vlastné, ale aj očakávania analytikov. Neustále rastúce náklady by však mohli mať určitý vplyv na finálny zisk spoločnosti v roku 2022.

Zaujímavá súčasť investičného portfólia

Aj keď po prudkom náraste predaja počas pandémie zaznamenal rastový trend spomalenie, Le Cunff neuviedol žiadne predajné ciele novej línie kapsúl. Nespresso zaznamenalo dobrú odolnosť aj počas predchádzajúcich kríz, takže vedenie ani trhy nemajú žiadny dôvod na obavy z budúcnosti ani s ohľadom na neistú hospodársku situáciu vo svete. V tomto svetle môžu byť akcie Nestlé zaujímavým spestrením portfólia každého investora.

Komentár hlavnej analytičky Wonderinterest Trading Olívie Lacenovej