Trenčín sa mení z mesta, v ktorom zívalo prázdnotou veľa industriálnych areálov, na živšie a zelenšie mesto. Začiatkom roka Finsider už písal o premene areálu bývalého textilného podniku Merina na byty s občianskou vybavenosťou. Za projektom stojí bratislavská spoločnosť Occam Real Estate.

Na inom konci mesta teraz ide lokálna firma Stat-Kon stavať štyri štvorpodlažné bytovky. V lokalite bývalých skladov má vyrásť 91 bytov, uvádza sa v zámere zo začiatku decembra, ktorý dal investor na posúdenie úradom.

Projekt sa nazýva Rezidencia Karpatská podľa ulice, kde sa bude nachádzať. Táto lokalita je neďaleko rieky Váh na juhozápade Trenčína. Pozemok je zo severnej časti ohraničený hrádzou, za ktorou sa nachádza golfové ihrisko. Východná strana územia susedí s novovybudovaným detským ihriskom. Neďaleko je aj trenčianske letisko.

Lokálni developeri

Za firmou Stat-Kon sú dvaja lokálni spoločníci z Trenčína Juraj Letko a Marek Mallo. Ich ďalšie podnikateľské aktivity sú spojené najmä s developerskou činnosťou. Juraj Letko napríklad figuruje aj v bratislavskej firme Green development. Spoločnosť Stat-Kon má podľa portálu Finstat miliónové tržby a zisky v státisícoch eur, takže by mala finančne utiahnuť investičné náklady do nového projektu, ktoré sú odhadované na 18 miliónov eur.

Firma Stat-Kon má už za sebou realizácie veľkých projektov, ale zväčša výrobných hál pre priemysel ako napríklad pre spoločnosť Jaguar Land Rover.

Nové byty v Trenčíne by chcel investor začať stavať v treťom štvrťroku 2025. Finišovať by sa malo na konci roku 2026. Pred začatím stavby bude potrebné vykonať búracie práce a odstrániť staré sklady.

Bytovky obklopené zeleňou

V bytových domoch by mali byť byty v rôznorodej skladbe – od jednoizbových až po päťizbové. Každý byt má byť vybavený loggiu alebo terasu. Byty v prvom nadzemnom podlaží majú mať záhradu, ktorá je riešená vo forme intenzívnej vegetačnej strechy nad suterénom.

Čiastočne zapustený suterén podľa investora umožňuje zachovať veľké množstvo zelene vo forme súkromných záhrad a sadových úprav. Blízkosť hrádze umožňuje tiež pridať množstvo zelene a športovo-rekreačné plochy.

Nové byty v Trenčíne
Nové byty v Trenčíne vyrastú aj neďaleko rieky Váh na juhozápade mesta (Vizualizácia: Stat-Kon)

Investor sľubuje aj zelenú strechu, ktorú bude tvoriť predpestovaný rozchodníkový koberec. Predzáhradky budú oddelené izolačnou clonou zo stále zelených a listnatých kríkov.

Parkovanie bude zabezpečené v podzemí aj na povrchu. Celkovo developer plánuje postaviť až 141 parkovacích miest. V garážach bude minimálne jedna elektronabíjacia stanica. Ďalších 20 percent parkovacích miest bude v budúcnosti vyhradených pre nabíjanie elektroáut.

Ceny bytov developer ešte nezverejnil. Byty sú však v Trenčíne v porovnaní s niektorými inými krajskými mestami celkom drahé, napríklad s Prešovom či Nitrou, ktoré majú navyše viac obyvateľov ako Trenčín.

Priemerná cena bytov v Trenčíne podľa Združenia realitných kancelárií presahuje 140-tisíc eur. To sú však ceny skôr za staršie trojizbové byty. Nové trojizbové byty sa šplhajú k cenovke 200-tisíc eur. V Trenčíne sa dokonca predávajú veľké byty rozlohou cez 130 metrov štvorcových za 400-tisíc eur.

V Trenčíne sa stavia veľa, pribudnú stovky bytov

V Trenčíne sa zmenia na byty aj iné priemyselné areály. Veľký rezidenčný projekt so šiestimi bytovkami a 330 bytmi s názvom Rezidencia Odevná plánuje postaviť na bývalom futbalovom ihrisku firmy Ozeta v mestskej časti Trenčína Zlatovce developer Nové Zlatovce 1. Podľa Denníka E je za ňou bývalý top manažér štátnych železníc.

Podobný, ale menší bytový projekt, sa chystá aj v areáli niekdajšieho závodu textilnej firmy Ozeta v Zlatovciach v Trenčíne. Malo by tam pribudnúť 82 bytov a sedem apartmánov.

Erika Ságová, hovorkyňa Trenčína odhaduje, že v meste v najbližších rokoch pribudnú až stovky nových bytov. Neobáva sa však, že by doprava v meste skolabovala. „Všetky zámery sú riešené projektantmi, vrátane skúmania dopadov na existujúcu infraštruktúru mesta,“ tvrdí.

Trenčín má v pláne podporiť v meste najmä cyklodopravu, MHD a postupne vylúčiť autodopravu z centra. Robí to aj zvyšovaním cien parkovného.

Podľa E. Ságovej spomínané developerské projekty sú súkromnými investíciami s kvalitnými architektonicko – urbanistickými riešeniami a sú v súlade s platným územným plánom mesta.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: