ČSOB rozšírila funkcie mobilnej aplikácie ČSOB SmartBanking. Najnovšie do nej pridala digitálnu asistentku Kate. Tá by mala klientom pomôcť s riešením vyše 200 otázok z financií, ale porozpráva sa s nimi aj o počasí. Ovládať ju možno hlasom alebo písaným textom na princípe chatbota. ČSOB očakáva, že do dvoch rokov by sa mala Kate stať plnohodnotnou virtuálnou asistentkou.


„Ak by sme to premietli do ľudského sveta, Kate je aktuálne vo fáze aktívneho učenia sa. A hoci ju toho čaká ešte dosť, ide jej to výborne. Klientom sme sa ju rozhodli sprístupniť už teraz, pretože sme presvedčení o tom, že už v tejto fáze im dokáže zjednodušiť správu ich financií, a tým ich každodenný život,“ povedal generálny riaditeľ ČSOB Daniel Kollár.

Banka chce v najbližšom polroku výrazne zlepšovať schopnosti Kate porozumieť otázkam, asistentka sa bude učiť tak, aby vedela viaceré služby za klienta vyriešiť aj sama. ČSOB sľubuje, že v druhej fáze bude Kate už oveľa aktívnejšia. Klienta by mala sama oslovovať a upozorňovať na to, že mu končí platnosť občianskeho preukazu, platobnej karty alebo parkovacieho lístka či poistenia.

ČSOB chce neskôr spraviť z Kate plnohodnotnú virtuálnu asistentku, ktorá bude klientom pomáhať v ich denno-dennom živote, výrazne nad rámec finančného sveta. Klientom by mala napríklad pripomínať, že sa blíži splatnosť mesačnej faktúry za energie, pričom medzičasom ešte sama skontroluje, či niektorý z dodávateľov nemá pre klienta výhodnejšiu ponuku.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: