Pár dní pred termínom na podanie daňového priznania k dani z príjmov za rok 2022 majú daňovníci problém dovolať sa operátorom na infolinku finančnej správy. Čitateľ upozornil portál Finsider na to, že na telefonickú linku sa síce dovolá, ale už nevie vybrať oblasť, na ktorú sa chce spýtať. Pôvodne si myslel, že je problém v jeho telefóne, ale k rovnakému výsledku došiel, aj keď použil iný telefón.


Aj redaktor portálu Finsider vyskúšal zavolať na infolinku finančnej správy. Hovor dvihol automat, ktorý po úvodných hláškach o nahrávaní hovoru, spracovaní údajov či prevádzkovej dobe call centra vyzval na stlačenie čísla podľa toho, na ktorú oblasť sa chce spýtať. Ani na opakované zadávanie voľby automat nereagoval. Ponuku párkrát zopakoval a následne sa hovor ukončil.

Nedostupnosť telefonickej linky pravdepodobne súvisí s vysokým náporom krátko pred termínom na podanie daňového priznania k dani z príjmov. Termín na priznanie daní pripadá tento rok na piatok 31. marca. Do rovnakého termínu je aj potrebné podať oznámenie o predĺžení lehoty na podanie daňového priznania.

„S blížiacim sa koncom mesiaca marec už tradične zaznamenávame zvýšený nápor na telefonických linkách, volajúcich prosíme o strpenie, aby počkali na linke. V prípade, že sa nedovolajú, stále môžu na komunikáciu s finančnou správou využiť aj ostatné kanály, akými sú mailové podanie, alebo špeciálna online poradňa k vypĺňaniu daňových priznaní,“ vraví hovorkyňa finančnej správy Martina Rybanská.

Call centrum má podľa nej tento týždeň posilnený výkon služieb. Konzultanti tento týždeň pracujú v predĺžených prevádzkových hodinách do 19.00 hodiny a posledné dva marcové dni budú k dispozícii do polnoci. „Celkovo sme od 1. marca na call centre vybavili už vyše 35 630 podaní. Za jeden deň dokážeme priemerne pomôcť takmer 2 000 klientom,“ dodala M. Rybanská.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: