Majstrovstvá Európy vo futbale majú výrazný vplyv na ekonomiku. Nemecko vďaka nim očakáva rekord v cestovnom ruchu vďaka fanúšikom, ktorí môžu do krajiny pricestovať. Tí môžu pomôcť mnohým firmám vylepšiť svoje hospodárenie.


Podľa analýzy spoločnosti XTB majstrovstvá pomôžu leteckému priemyslu, predovšetkým spoločnostiam Lufthansa a Ryanair, ktoré majú vysoký podiel na nemeckom trhu. Obe firmy očakávajú, že ich zisky výrazne narastú. Ryanair dokonca dostal žiadosť od fanúšikov zo Spojeného kráľovstva, aby pridal nové trasy a ďalšie lety.

XTB si všíma, že po majstrovstvách sveta vo futbale, ktoré sa konali v Nemecku v roku 2006 vzrástol zisk oboch spoločností šesť mesiacov po podujatí takmer o 50 %.

Podľa analýzy XTB sa rekordné čísla dajú očakávať počas leta aj v prípade hotelových sietí. Najvyšší podiel na nemeckom trhu podľa počtu izieb majú Accor a Marriott. Obe siete si polepšili aj po posledných majstrovstvách sveta v Nemecku. Francúzska spoločnosť Accor pred 18 rokmi rástla o 40 percent, severoamerický Mariott zase o viac ako 30 percent počas šiestich mesiacov po majstrovstvách.

Profitovať z množstva fanúšikov by mohla aj Airbnb. Podobný vývoj predpokladá analytik XTB Marek Nemky aj v prípade pivovarníckej spoločnosti Anheuser-Busch InBev, ktorá je najvyššie kótovanou spoločnosťou v sektore v krajine s dlhou pivovarníckou tradíciou. „Belgická spoločnosť v ďalšom roku po skončení majstrovstiev rástla na burze dokonca o viac ako 40 %,“ tvrdí M. Nemky.

Zarobiť na prebiehajúcich majstrovstvách môžu aj značky so športovým oblečením. Spoločnosti ako Nike, Adidas alebo Puma oblečú počas týchto majstrovstiev väčšinu hráčov. Najväčší zisk očakávajú analytici v prípade nemeckej značky Adidas. Jej zisky po majstrovstvách Európy v roku 2016 a svetových pohároch v rokoch 2018 a 2022 stúpli v priemere o 17 percent v nasledujúcich 30 dňoch po skončení súťaže.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: