Kým vlani dali ľudia za darčeky najčastejšie 201 až 300 eur, tento rok to bude kvôli vysokým cenám energií a inflácii vo všeobecnosti len 101 až 200 eur. Ukázal to prieskum UniCredit Bank. Väčšina opýtaných (58 %) v novembrovom prieskume síce odpovedala, že plánuje minúť na darčeky rovnako ako minulý rok, reálna hodnota ich peňazí však medzitým klesla.


Z dôvodu vysokých cien a drahého tovaru preto zvyšné štyri desatiny (42 %) spotrebiteľov menia nákupnú stratégiu. Z nich takmer tretina (30 %) plánuje na darčekoch ušetriť, zvyšných 12 percent chce naopak minúť na darčeky viac, aby udržali štandard, na ktorý boli ich blízki zvyknutí.

Ľudia, ktorí míňajú najviac, sú vo veku od 54 do 65 rokov. Podľa UniCredit Bank to možno odôvodniť tým, že majú za sebou mnoho rokov pracovných skúseností a najväčšie úspory než najmladšia skupina dospelých (18 – 26 rokov), ktorá tiež na darčeky minie najmenej peňazí.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: