V pobočkách a vysunutých pracoviskách Sociálnej poisťovne klienti uskutočnia svoje platby už len výhradne bezhotovostne. Využiť môžu platobné terminály, bankový prevod či poštové poukážky. Informoval o tom hovorca Sociálnej poisťovne Martin Kontúr.
Pre tento krok sa Sociálna poisťovňa rozhodla postupne, na základe skúseností z tzv. pandemického obdobia. Od apríla 2020 bola v súvislosti s vyhlásením mimoriadnej situácie zrušená hotovostná forma úhrady poistného penále a pokút, a to z dôvodu zamedzenia šírenia ochorenia COVID-19. Od 1. júla 2022 sa stávajú bezhotovostné úhrady trvalými.
Uhradiť si bezhotovostným spôsobom klienti môžu:
- poistné na sociálne poistenie
- povinné príspevky na starobné dôchodkové sporenie
- penále a pokuty
- bezhotovostne vrátiť prípadné neprávom vyplatené dávky
Prečítajte si ďalšie články na túto tému: