Ministerstvo školstva od januára tohto roka postupne zavádza reformu poradenského systému. Cieľom reformy je podľa ministerstva školstva poskytovať služby podľa potrieb dieťaťa, žiaka, rodiny a nie len podľa stanovenej diagnózy. Prvýkrát vzniknú napríklad štandardy odborných činností, inkluzívne tímy budú mať metodickú podporu a budú spolupracovať aj s odborníkmi z rezortov práce či zdravotníctva.

„Konečným adresátom každej reformy, aj transformácie poradenského systému sú deti a naši žiaci. Reformné procesy sú náročné na spoluprácu všetkých zúčastnených a preto už od januára 2023 budeme pozorne sledovať proces transformácie poradenských zariadení a promptne reagovať na potreby systému v prospech detí, učiteľov, rodičov a všetkých odborných zamestnancov,“ uviedol minister školstva Ján Horecký.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: