Pre pandémiu sa výrazne zvýšil počet uzatvorených poistných zmlúv cez internet. Na jednej strane túto možnosť začali vyhľadávať klienti, na druhej strane aj samotné poisťovne umožnili viacero produktov uzatvárať online.


„Ide o jednoznačný trend, ktorému sa musíme prispôsobiť. Preto investujeme množstvo energie do vyvíjania spôsobov ako priblížiť online riešenia našim klientom,“ vraví riaditeľ marketingu a komunikácie poisťovne Wüstenrot Lukáš Bertók. Posťovňa pritom od začiatku roku eviduje medziročný nárast pri online poistení v desiatkach percent. Pri poistení nehnuteľností v júni tohto roku vzrástol záujem až o 225 percent.

Kým v minulosti poisťovne ponúkali cez internet najmä neživotné poistenie, v súčasnosti pomaly sprístupňujú aj produkty životného poistenia. Poisťovňa Wüstenrot v súčasnosti spustila online kalkulačku pre uzatváranie rizikového životného poistenia. Jej prostredníctvom si môžu záujemcovia spraviť kalkuláciu, pozrieť jednotlivé riziká či zistiť potenciálnu výšku mesačného poistného.