Spoločnosť Apple, ktorá je momentálne najväčšou firmou na svete s trhovou kapitalizáciou vyše 3,3 bilióna USD, opäť zaujala pozornosť trhu svojou septembrovou prezentáciou. Tento mesiac Apple tradične predstavuje novú generáciu svojho najdôležitejšieho produktu – iPhone. Tento rok ukázala aj nové slúchadlá a hodinky Apple Watch.


Nové Apple Watch sú tenšie s lepším displejom a so zvýšeným dôrazom na zdravotné funkcie, pričom Apple Watch Ultra sa dočkali len menších úprav. Zmeny nastali aj pri slúchadlách AirPods, kde pribudli nové verzie s aktívnym potlačením hluku. Hlavným ťahákom však bol opäť iPhone. Modely iPhone 16 dostali nové funkcie vrátane špecializovaného tlačidla na ovládanie fotoaparátu a vylepšení na báze umelej inteligencie (AI).

Podľa Tomáša Vranku z XTB čelí Apple napriek novinkám viacerým výzvam. Jeho tržby stagnujú od roku 2022, najmä kvôli slabšiemu dopytu v Číne, kde domáce značky, ako Huawei a Xiaomi, získavajú na popularite. Celkovo trh so smartfónmi zápasí s poklesom, čo ovplyvňuje aj predaje Applu, ktoré sa z hľadiska počtu kusov nezvyšujú už takmer desať rokov.

Ďalším problémom podľa T. Vranku je umelá inteligencia. Microsoft a Google už priniesli na trh viaceré AI inovácie, zatiaľ čo Apple zaostáva. „AI funkcie, ktoré ukázal Apple, nie sú nijakým spôsobom prevratné a väčšinu z nich sme už videli u konkurencie napríklad v podobe Samsungov či Google Pixelov, prípadne v podobne aplikácií tretích strán.,“ upozorňuje T. Vranka zo spoločnosti XTB. Aj napriek tomu Apple verí, že jeho silná integrácia technológií mu umožní udržať si svoju pozíciu.

Akcie spoločnosti počas dňa predstavenia nového iPhonu často nereagujú pozitívne, a tento rok nebol výnimkou, keď klesli o približne 1,5 %.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: