Najväčšími prekážkami na ceste firiem k digitalizácii sú často ich majitelia či manažéri vo vedení. Upozornila na to spoločnosť Omnicom, ktorá sa venuje digitálnej transformácii firiem. Podľa spoločnosti prichádza vyše 70 percent požiadaviek na digitalizáciu priamo od zamestnancov mimo topmanažmentu.


„V našej praxi, pri každodennom kontakte s ľuďmi na výkonných a prevádzkových pozíciách sa bežne stretávame s tým, že práve zamestnanci z prevádzky sami hľadajú spôsob, ako si zjednodušiť a zefektívniť prácu, a prichádzajú s návrhmi, ako zapojiť moderné technologické nástroje do každodenných pracovných činností,“ hovorí CEO spoločnosti Omnicom Miroslav Hlohovský.

Podľa neho však návrhy zamestnancov často nie sú vypočuté. Manažéri a majitelia firiem sa v mnohých prípadoch obávajú zmien, ktoré digitálna transformácia prináša. Ako dodal, dostupné sú rôzne štúdie, kde sa hovorí, koľko percent z obratu by mala firma investovať ročne na prevádzku a na zmenu biznisu. Pri transformácii biznisu je to okolo štyroch až desiatich percent z obratu ročne v závislosti od odvetvia.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: