Pri inzercii či nákupe na sociálnych sieťach sa oplatí preveriť si záujemcu a venovať pozornosť aj najmenším detailom. Upozornila na to spotrebiteľská organizácia dTest. Podľa organizácie si treba napríklad overiť užívateľský profil predávajúceho či nakupujúceho.


„Zistite si jeho predchádzajúcu aktivitu na Marketplace či obdobnej službe, prípadne skontrolujte, či máte spoločných priateľov alebo známych. Ak objavíte spoločných priateľov, overte si u nich, ako dobre predávajúceho alebo záujemcu o váš tovar poznajú a aké s ním majú skúsenosti. Zamerajte sa tiež na predchádzajúcu inzerciu a hodnotenie používateľa,“ tvrdí riaditeľka organizácie Eduarda Hekšová.

Obľúbeným trikom všetkých podvodníkov je vytváranie nátlaku. Cieľom je dostať človeka do stavu, keď víťazia emócie nad zdravým rozumom. Platí tiež, že záujmy a potreby predávajúceho a kupujúceho sú často opačné. Platba vopred na účet je výhodná, keď sa tovar predáva, pri kúpe tovaru sa jej treba vyhnúť. Pri konverzácii je tiež dôležité všímať si vyjadrovanie, slovné spojenia, slovosled, gramatické chyby a úroveň jazyka všeobecne.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: