Pri výbere banky sa slovenskí spotrebitelia rozhodujú predovšetkým podľa výšky mesačného poplatku za vedenie bežného účtu. Za najdôležitejší faktor ju považujú viac ako dve tretiny (69 %) klientov bánk. Vyplýva to z prieskumu agentúry Focus, ktorý zrealizovala pre mBank.


Pre 67 percent opýtaných by bol výrazný nárast tohto poplatku najsilnejším motívom na zmenu súčasnej banky. S výrazným odstupom nasledujú faktory ako zlé finančné výsledky banky (19 %) a neprehľadný či nespoľahlivý internet banking (18 %).

Ďalšími dôvodmi, kvôli ktorým by klienti začali uvažovať nad zmenou banky, je nepríjemný a neochotný personál (16 %) či chýbajúce služby a produkty (15 %). Odradiť ich však môžu aj negatívne informácie o banke (14 %), nedostatočný vernostný program pre klientov banky (10 %) a slabá mobilná aplikácia, ktorá má málo funkcií alebo sa ťažko ovláda (9 %).

Približne sedem percent opýtaných by uvažovalo nad zmenou banky kvôli chýbajúcim moderným platobným technológiám ako napríklad Apple Pay či Google Pay.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: