Väčšina bratislavských domácností (87 %) v apríli tohto roka plánovala zvýšiť svoje výdavky alebo ich ponechať na úrovni ako vlani. Minúť menej ako pred rokom plánovalo iba 13 percent opýtaných. Na výsledky aprílového prieskumu spoločností Datamar a MNFORCE upozornila analytička spoločnosti Wood & Company Eva Sadovská, podľa ktorej je nákupný apetít Bratislavčanov najvyšší od vypuknutia pandémie.


Bratislavčania sa v najmenšej miere plánujú obmedzovať pri nákupoch potravín (13 %). Znížiť výdavky na predmety dlhodobej spotreby má v pláne 21 percent obyvateľov Bratislavského kraja. Väčšia časť domácností z Bratislavy tak míňa pri nákupoch potravín a tovarov dlhodobej spotreby rovnako alebo dokonca o niečo viac ako vlani.

Zároveň sa znížil podiel takých domácností z Bratislavy a okolia, ktoré posúvajú na neskôr nákupy predmetov dlhodobej spotreby ako napríklad oblečenie, nábytok, elektronika, automobil či nehnuteľnosť. V prípade služieb reštaurácií a kaviarní sa aktuálne obmedzuje 35 percent z opýtaných Bratislavčanov.

Prečítajte si ďalšie články na túto tému: